Verkligheten kanns overklig!

Vet inte vart jag ska borja.. (graten sitter i halsen). Sista dagen innan jag akte ivag var helt underbar och den spenderades med min basta familj. Jag har nog inte gratit sa mycket pa lange, den ena ar kansligare an den andra haha. Jag hann sova 2h sedan korde basta pappa mig till flygplatsen, han hjalpte mig tills han inte langre fick folja med och da kande jag hur paniken borjade krypa fram i kroppen. Resan tog 21h och det jag fokuserade pa allra mest var andningen, att inte fa panik. I Miami traffade jag (tack gode god) pa tre svenskar som skulle till Ecuador. Vi hade lika lang vantetid sa vi gick ivag och kakade tillsammans, det kandes skont, nu var jag iallafall inte ensam langre (for en stund). Nar jag val satte mig pa flyget till Guatemala, skulle vi fa vanta ytterligare 1h for att de skulle byta dack!!! Sa dar satt vi i varmen, och ovade pa vart talamod. Bredvid mig satt tva italienare som jag forsokte byta nagra ord med, vilket var ganska svart eftesom att deras egelska var varre an min!!

I Guatemala stod en vanlig man och vantade pa mig med mitt namn pa en skylt. Jag kande hur jag genast slappnade av, jag hade oroat mig for att denna man inte skulle dyka upp. Cirka 1h tog det till Antigua, jag forsokte halla mina ogon oppna hela vagen, vilket nastan var omojligt. Jag var ganska nervos nar jag skulle in till familjen som jag ska spendera 8 veckor hos. Mamman var hur gullig som helst, jag kunde annu en gang slappna av. Hon har en dotter och en son, sonen kan inte prata nogon engelska alls och dottern kan lite. Mamman pratar for det mesta spanska med mig men forsoker oversatta till engelska.

Forsta natten var hemsk. Jag kunde inte hindra paniken fran att trada fram langre. Jag fick ett superlitet rum, som jag endast ska bo i i tva dagar. Jag satte mig pa sangen och stallde mig fragan "vadfan gor jag har!!!!!??". Jag bara hoppade in i denna ide om en volontarresa utan att riktigt tanka mig for. Jag var sa sjukt trott sa jag tankte att jag sover bort paniken, nej da ser jag en stor fet kackerlacka!!!! Tararna rann, jag laste alla fina sms som alla skickat och fick san angest over vad jag lamnat hemma. Tack gode gud sa somnade jag strax efter det.

Jag har sa mycket blandade kanslor just nu, jag vill bara att det ska bli mandag for da borjar jag skolan och kommer sakerligen traffa manniskor som ar i samma bat som jag sjalv. Jag vill lara mig spanska nu nu nu! Nu maste jag forsoka hitta tillbaka "hem" eller vad jag ska kalla det, jag hoppas att jag kan kalla det mitt hem en dag.. Saknar er alla och tanker pa er hela hela hela tiden!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är bäst Bella!!

Tänker på dej heela tiden !

2011-06-05 @ 12:26:36
Postat av: mella

Bella du kommer klara de här, jag och jasse beundrar dig hårt! jag och mam tänker på dig hela tiden, älskar dig syster!

2011-06-05 @ 13:24:20
Postat av: mum

Åh hjärtat du fixar det! Klart det känns jobbigt när du än så länge inte har hittat riktigt rätt... Minns du när du flyttade till Örebro? Det var så då också du tyckte det var jobbigt innan du hittade överallt sen blir det så mycket lättare :) äääälskar dej och saaaknar dej tusen miljoner pussar <3 <3 <3

2011-06-05 @ 22:58:55
Postat av: StoraSyster

Finaste syster!

När jag läser det du skrivit så värker det i mitt hjärta! Vill att du alltid, alltid ska må bra och vara glad! Jag vet att du kommer komma över de här känslorna mycket snart...ge det ett par dagar! Jag ser redan två positiva saker med resan 1. du inser vad du har här hemma...och vad som väntar på dig när du kommer hem igen! 2. din vilja att lära dig spanska har blivit ännu större!

Det kommer bli bra Bella....jag tror verkligen det! Du klarar det här, du är stark! Jag säger bara POWER! Titta på ditt halsband! Din gamla kollega har så rätt..du har POWER!

ÄLSKAR dig och SAKNAR dig något enormt!



KRAM från StoraSyster

2011-06-05 @ 23:38:08
Postat av: bub

Med tålamod så kommer det gå hur bra som helst. Livet skulle inte vara ett liv utan prövningar som det du gör. Jag tror på dig och älskar dig BIG BOS

2011-06-06 @ 01:04:26
Postat av: Melissa

isabeelleee shiitt jag är så jävla imponerad du är en sån jävla modig tjej!!! Önskar dig all lycka där låångt borta! Saknar dig tjejen ta hand om dig!



Kärlek från Melissa

2011-06-06 @ 13:11:09
Postat av: Sirva

När jag läste om din första natt där så såg jag dig framför mig, vet exakt hur du reagerat! hahahaha <3

Hur som helst, DU ÄR GRYM! Massor med kärlek!



Pusss och kraaam

2011-06-10 @ 14:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0