No me gusta los animales

Min forsta utekvall.. Josefin fyllde ar i mandags sa jag var hemma hos henne pa tarta. Jag hade med mig sill, kalles kaviar och svenska flaggor till Josefin nar jag kom till Guatemala sa tartan var sjalvklart dekorerad med svenska flaggor! Jag blev ocksa tvingad till att sjunga fodelsedagssangen ENSAM till henne pa svenska. Jag kanske ska beratta vem denna Josefin ar hahah. Josefin ar min storasysters kompis och hon kom till Guatemala i oktober for att stanna i tio veckor. Hon blev kvar och jag ar otroligt glad for det, hon har hjalpt mig mycket! Pa tisdagen blev det fiesta! Vi traffades pa en restaurang och gick darefter till en nattklubb. Wow! Jag ar inte sa mycket for ute livet i Sthlm pa grund av att manniskor inte gar ut langre for att ha roligt. Har ar det saa annorlunda and i love it! Josefin och hennes pojkvan hade en liten salsashow och de var sa grymma!!! Musiken, manniskorna, dansen, lyckan och sjalvklart mojitos och cubalibre, det kunde inte bli battre! Dagen efter i skolan var inte lika rolig, jag och Anne lag pa skolbanken och fragade vad hangover heter pa spanska "tengo reseca"! Lararna skrattade bara at oss och fragade om vi ville ha en aterstallare.. "NO!"

Vi har lite olika aktiviteter med skolan pa eftermiddagarna varje vecka. Denna vecka akte vi ivag till en kyrka som var otroligt vacker. Jag har faktiskt inte gjort sa mycket annat, hangt lite pa Josefins jobb ocksa, hon jobbar som bartender pa en bar i narheten av mitt hus. I fredags hade en kille fran skolan sitt avslut, Freddie, sa vi var nagra stycken fran skolan som gick ut for att det var hans sista kvall.

Jag maste bara dela med mig av en ganska rolig grej, min dusch ar alldeles for kort for mig sa jag maste sta med bojda ben nar jag ska duscha, gissa om jag typ har traningsvark i benen. Dessutom far jag typ en stot da och da eftersom att de har en sakallad "eldusch" dar varmvatten alltid finns tillganligt genom att det varms upp direkt i slingor i en liten bytta i taket. Sjukt va? Och dar star jag och duschar med massa slangar ovanfor mig nar det oskar hahaha. Dessutom ar avloppsledningarna i Guatemala inte tillrackliga for toalettpapper sa darfor blir det stopp nar nogon nyanland turist glommer detta och slanger ner pappret av ren vana. Detta hande tyvarr i mitt hus, vi har fyra tonaringar som bor hos oss just nu och de slangde inte bara ner papper i toaletten, ni kan gissa er fram till vad de hade slangt ner. Det var inte en trevlig syn ska jag saga er! Jag tyckte sa synd om vardmamman sa jag hjalpte faktiskt henne, medan snorungarna (sjalvklart fran USA) satt inne pa sitt rum och inte ens bad om ursakt for roran. Fy skams!

Jag har haft sa mycket konstiga tankar de senaste dagarna. Jobbiga tankar. For har kan jag saga er att man har hur mycket tid och utrymme som helst for att bara tanka och dagdromma. Ibland ar det underbart men ibland kliar det i hela kroppen. Iallafall, sa har jag tankt mycket pa livet i sig, alla filosofiska fragor som "meningen med livet". Vad vill jag gora med mitt liv o.s.v. Inte bra! Manniskor forsoker alltid strava efter mer an vad man redan har. Varfor lever vi pa detta vis? Jag tycker att det ar otroligt svart att uppskatta livet ibland, speciellt i Sverige dar vi har sa otroligt mycket mojligheter. Vi maste verkligen ta vara pa dessa! Jag maste ta vara pa dessa! Aterigen TACK for alla kommentarer, varenda ord varms i hjartat!

Varldens godaste mojito!!!
Josefins fodelsedagstarta!
Skolaktivitet
Stammer bra!!
Jag o min Anne :))
Firande av Josefin /fiesta
Pa Josefins jobb, café no sé
Freddies sista kvall, han gjorde sin kanda dans for mig a Anne! Basta!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hej gumman! Tiam hälsar att du måste duscha någon annanstans. Det är livsfarligt om du kan få stötar i duschen! Finns det en annan dusch? Vi blir lite oroliga här.. Elektricitet och vatten är en livsfarlig kombination. Kan du kanske fråga? Va roligt att se så många foton! Kram <3

2011-06-20 @ 12:30:01
Postat av: mum

Jag kan höra dej när du sjunger "ja må hon leva" hahhahaahahhaa Josefin måste ju ha uppskattat tårtan med alla flaggor på...glöm inte att sjunga och dansa smågrodorna på torsdag :D :) :P ni får inte heller glömma att gå ut och plocka sju sorters blommor och lägga under huvudkudden och drömma om kärleken <3 Låter härligt Bella att du åkt till Guatemala för att bli rörmokare :D blir varm i hjärtat att du hjälpte till fast det inte var du som orsakat stoppet :) Låter otäckt med duschen!!! Här har vi tusen olika åskledare, kontakter you name it och så finns det människor som får stötar i duschen varje dag..ja det är lätt att glömma bort hur bra man har det när man inte blir påmind om hur andra lever...tack för att du delar med dej så vi kan börja njuta och kanske bli tacksamma för det vi har. Älskar, älskar, älskar dej och saknar dej sååå mycket <3 <3 <3

2011-06-21 @ 00:19:52
Postat av: Anonym

saknar dig fan ser att du har d bra och att du trivs, fett kul. Kämpa på och jag läser din blogg försöker iaf läsa den varje dag så keep me update med allt! Haha love u kusin

2011-06-22 @ 14:28:14
Postat av: Sirva

Du ser så lycklig ut på bilderna! <3 Jätte fina bilder Bella. Du är hemma snart och jag längtar!!

2011-08-01 @ 10:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0