No hablo espanol

Allt kanns mycket battre.. Efter mitt senaste inlagg ringde jag direkt upp min storasysters van Josefin som ocksa ar har i Antigua. Vi bestamde att vi skulle motas upp och jag kande mig mycket lugnare efter det. Igar visade hon mig runt i Antigua och hjalpte mig med lite aranden. Vi gick ivag pa en marknad och jag har aldrig sett sa mycket och fina farger. Jag kommer shoppa loss dar innan jag aker hem. Vi akte ocksa "tuk tuk" nar vi skulle hem till Josefin och jag visste inte om jag skulle skratta eller grata. Trafiken har ar inte saker nagonstans! Jag ar otroligt glad for att jag traffat denna underbara manniska!

Idag var det forsta dagen i skolan. Jag var sjukt nervos, min spanska ar inte direkt pa topp, jag kan ingenting, nada! Jag satt i lobbyn och vantade pa min larare och borjade prata med tjejen som satt bredvid mig. Hon kom igar och var lika radd och nervos som jag sjalv. Vi bada kande en lattnad. Vi ska ha vara spanska lektioner ihop. Vi hade lektion mellan 8:00-12:00 och for det mesta sa skrattade vi. Vi har tva olika larare som ar lika bra och roliga. Jag och Anne ar lika daliga pa spanska sa det kanns som att det har kommer bli ganska bra anda. Vi gick ivag till ett cafe och pratade om hur annorlunda allt ar har. Hur mycket vi uppskattar vara liv hemma och alla manniskor vi har omkring oss.

Ikvall ska vi ivag pa en liten konsert i en restaurang. Vi ska dit med tva kvinnor vi traffade pa skolan, en fran Tyskland och en fran USA. Det kommer nog bli ganska trevligt. Jag ar ganska imponerad av mig sjalv, att jag vagar prata sa mycket fastan min engelska suuuger. Det kanns sa sjukt att man traffar manniskor fran helt olika varldsdelar men anda ar man sa lika och har otroligt roligt ihop. Manniskor ar haftiga! Jag maste beratta om den tjejen som bor i samma vardfamilj som jag. Herrgud! Hon ar fran New York och jag spyr pa henne! Hon ar as dryg mot bade mig och familjen. Nu vill jag verkligen inte aka till New York hahah. Jag maste avsluta nu.. saknar er alla och tanker pa er standigt! Lova mig en sak, le mot fem frammande manniskor varje dag, forsok iallafall!


Kommentarer
Postat av: Meryem

Duktig du är Bellssonen!! Jag är stolt över dig. Hahahahahah får upp bilder av när du åker tuktuk, det är SKITLÄSKIGT till skillnad från Bellsson som oftast om inte alltid rullar SÄKERT på alla möjliga vis. Snacka om att du utmanar dig själv där borta, HEJA HEJA!! <3

2011-06-07 @ 16:17:44
Postat av: Kristin

Va skönt att det känns lite lättare nu när du träffat din systers vän och Anne. Jag beundrar dig jätte mycket Isabelle! Tycker du är super modig och såå duktig att bara åka iväg så långt, helt själv. Jag har ju förstått att du och jag är ganska lika på vissa plan haha. Jag har 0 lokalsinne och kan stressa upp mig ganska fort. Har flygit själv en gång - till och från Heathrow när jag var 15 år och jag dubbelkollade den där tv-skärmen 100 ggr så att jag verkligen såg rätt gate hahaha.



Kram från Kristin

2011-06-07 @ 16:41:07
Postat av: Christine

Heeej bästaste syster =D sitter här och äter min frukost med Felix som stirrar på mig haha vad är hans problem stakarn! Gud vad skönt att nu har träffats nu visst är hon bäst =)

Lycka till med spanskan syster ;) Vi hörs tänker på dig hela tiden! Puss och en bandet kram

2011-06-08 @ 08:10:57
Postat av: bub

jag tycker du är cool :)

2011-06-13 @ 03:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0