Vi agnar hela vara liv at att forsoka komma nagonstans och inser aldrig att vi kanske redan ar dar.

Ska forsoka att sammanfatta denna vecka pa nagot satt. Jag slutade iallafall skolan forra veckan och det kandes verkligen som att det var enough for me. Pa sondagen akte jag och Josefin med fyra andra till Chichicastenango. Dar finns en jatte stor marknad med allt mojligt. Det var ganska haftigt att se, alla farger, dofter, manniskor. Dock blev det alldeles for mycket for mig sa det slutade med att jag inte shoppade nagot alls. Vi stannade dar over natten bara, Josefin akte dock tillbaka till Antigua.


Pa mandag morgon akte i vidare till Lago de Atitlan. Wow, vilken vacker sjo. Vi tog baten till ett omrade som hette San Pedro. Vi bodde precis vid vattnet och jag alskade det. Jag lag i var hammock och laste “nomad” (som ar en fantastisk bok, (tack for tipset min van Meryem), samtidigt som jag hade en sjukt vacker utsikt och lyssnade till vagorna. Det ar ett minne jag kommer behalla. Pa kvallen var vi tvungna att fira eftersom att vi aterfann Katies borttappade pass i varat hus i Antigua. Vi spelade aven yatzy, de trodde att de skulle behova lara mig men jag sa att vi faktiskt spelar yatzy i Sverige ocksa och de blev faktiskt chockade hahah. Jag alskade San Pedro och vill definitivt aka tillbaka innan jag aker hem till Sverige, far se om jag finner tid till det bara. Vi stannade tyvarr bara dar en natt. Sedan tog vi baten till San Marcos. Jag vet inte ens om jag vill saga nagot om San Marcos for jag avskydde det. Det ar ett omrade som sags vara jatte lugnt med massor av yoga och andra avslappnande aktiviteter. Det later fantastiskt men nar vi kom fram borjade det sporegna. Det var en djungel och min “resegrupp” bestamde att vi skulle sova i bungalows. Jag fick ju da en bungalow dar alla insekter i djungeln hade bestamt sig for att samlas. Jag forsokte att behalla lugnet och tankte att det inte skulle vara nagon storre fara. Nar vi gick ivag pa middag var det sa morkt sa vi var tvungna att anvanda ficklampor (for er som inte vet sa ar jag fruktansvart morkradd). Jag tyckte att det kandes som ett valdigt osakert omrade, mycket pa grund av morkret men ocksa for att manniskorna var lite konstiga. Nar jag kom tillbaka till min bungalow var insekterna OVERALLT i rummet, inkusive i min sang!!!! PANIK! Manniskorna som jag reste med ar alla fran Sydafrika sa de ar ganska vana vid detta men JAG, jag ar inte van vid detta!! Jag forsokte fa bort dom fran sangen och sedan kladde jag pa min fran topp till ta och bestamde mig for att detta kommer bli en somnlas natt. Det varsta var att mitt i natten borjade lampan blinka och da fick jag nastan en panikattack for om lampan skulle sluta fungera sa skulle det innebara att jag skulle sitta dar i morkret med insekter krypandes pa mig!!! De ramlade till och med ner fran taket pa mig. USCH. Okej un slapper vi det. Detta ar iallafall en situation som jag kommer skryta om for att jag overlevde den.


Tidigt pa onsdagen bar det av tillbaka till Antigua eftersom vi var tvugna att hamta Katies pass. Jag tyckte att det var underbart att komma “hem” efter den hemska natten. Vi bestamde oss for att sova kvar i Antigua och aka vidare dagen darpa. Tack!


Pa tordagen bar det av till Rio Dulce. Annu en fantastisk plats med vacker utsikt. Jag alskar att vara nara vatten, men att vara nara vatten betyder att vara nara insekter, tyvarr. Vi bodde pa ett litet hotell dar det ocksa bodde tva hundar!! Jag har dock borjat vanja mig vid att det ar hundar overallt, det ar bra terapi for mig eftersom att hundar ar nagot jag ocksa ar radd for. Vi tog iallafall ett dopp i vattnet sa fort vi kom fram och sedan satt vi pa bryggan och bara pratade och drack ol. Underbart. Aven fast jag fortfarande inte kan prata spanska ar jag glad over att jag iallafall har fatt ovat upp min engelska. Jag har alltid klagat over att jag pratar sa dalig engelska, sa jag ar valdigt tacksam for denna erfarenhet.


Efter Rio Dulce akte vi vidare till Livingston. Annu en battur, och jag alskade det. Sa fort vi klev at baten horde jag reggae musiken och kande mig lycklig. Vi satte oss vid vattnet och bestallde in smooties och bara njot av livet. Jag maste bara beratta att jag fick annu ett rum med tre amigos, tre odlor. Ingen annan hade dessa odlor i sina rum, de dras helt enkelt till mig, suck. Jag akte inte med till Honduras for jag hade inte tillrackligt med tid for det tyvarr. Det har varit en underbar vecka med mycket resande. Jag har sett manga nya platser som jag bade har alskat och gillat lite mindre haha. Men det allra viktigaste ar att jag har lart mig nagot nytt om bade mig sjalv, nya situationer och om andra manniskor. Samtidigt som jag har tyckt att det har varit jobbigt ibland har jag ocksa haft det valdigt roligt och fatt manga nya minnen. Nu vill jag bara se mer av varlden.


Vi har nog umgatts for mycket hahah likadana outfits

Sista dagen i skolan, ganska omotiverad
Avslutningselever med larare

Marknaden i Chchicastenango
Pavag till Lago de atitlan
San Pedro
Sarhar kan man ocksa tvatta
Eller tvatta haret
Jag forsokte kopa denna vackra varelse
Haftig malning som det gifta paret tillslut kopte
Glad for att ha atrerfunnit sitt pass
Jag fick yatzy!!!
San Marcos ucch usch usch
Pavag till Rio Dulce
Pavag till Livingston
Det karibiska havet
Hemma i Antigua igen
Muuummms!

Kommentarer
Postat av: mum

Så härliga bilder...jag har så svårt att förstå att du verkligen är där men jag ser ju att du är där och alla vackra bakgrunder. Ja du ÄR modig Bella jag hade aldrig sovit kvar i bungalowen aldrig... Ingen runtomkring hade sovit i alla fall hahahahaha.



Jag beundrar dej mer och mer vartefter du berättar om olika händelser och jag ser sååå fram emot att få hem dej och få höra allt som du varit med om...tur att jag har semester när du kommer hem :D



Underbara platser har du fått se och självklart annat också allt har en baksida...



<3 <3 <3 älskar, älskar, älskar och saknar dej så himla mycket <3 <3 <3

2011-07-13 @ 20:36:48
Postat av: Lollo

Du är så modig! Du ska vara stolt över dig själv! Saknar dig vännen! Snart är de höst och då ses vi! <3

2011-07-18 @ 22:12:25
Postat av: Sirva

Jag håller med din mamma och Lollo! Jag är så stolt över dig också och beundrar dig verkligen! Jag måste säga att jag också längtar till du kommer hem och berättar mer om din resa. <3

2011-08-01 @ 10:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0