I var tid verkar ingenting vara gott nog

Detta kommer tyvarr bli ett kortare inlagg.. Det var min sista vecka i skolan "hallelulja". Jag trodde att jag var mer motiverad an vad jag var infor att plugga spanska. Jag tror att det blev lite for mycket for mig och alldeles for intensivt. Det var roliga veckor i skolan men samtidigt valdigt tufft. Nar jag kom till Guatemala sa kunde jag inte ett ord pa spanska. Den ar definitivt battre men inte bra, pa langa vagar. Det som har hjalpt mig allra mest ar vardfamiljen. De pratar endast spanska och darmed blir jag illa tvungen att prata aven fast jag foredrar engelskan. Jag brukar da fa en utskallning, fast jag forstar inte riktigt vad hon sager, bara att jag ska sluta prata engelska haha.

Det bor tva tjejer fran sydafrika i samma hus som mig. De har rest runt i varlden i 8 manader och ska vidare denna vecka. Jag ska med. Vi ska resa runt i Guatemala och sedan ska de vidare till Honduras. Jag vill absolut med till Honduras men vi far se hur det blir, det beror pa hur mycket tid jag har for nasta mandag startar mitt volontararbete. Jag tycker det ska bli ganska roligt me jag forsoker inte ha nagra forvantningar for jag har hort bade daliga och bra berattelser om volontararbetet har i Guatemala.

Igar var jag i Guatemala City, som ar huvudstaden, med Daniela (dottern i familjen). Vi akte en sakallad "chickenbus", vilket tog cirka 45min. Det var as mycket folk, hog musik, alla skrattar och pratar med varandra och valdigt svettigt ar det. Jag tycker anda att dessa bussar ar ganska mysiga pa nagot konstigt satt, aven fast det inte ar det sakraste transportmedlet, men finns det har? I Guatemala City gick vi till en galleria for att shoppa. Nar vi kom in insag jag att jag hade glomt att fora over pengar pa mitt kort (suck) sa jag kunde darmed inte shoppa, vilket var lika bra. Priserna ar ganska dyra dar och jag kande mig inte bekvam alls i gallerian, det var hur fint som helst men det kanns ganska sjukt att de lagger pengar pa nagot sant nar det inte finns tillrackligt med sjukhus eller skolor for barnen i landet. Livet ar orattvist.

Jag har kommit fram till att jag inte ar en manniska som uppskattar att umgas med mig sjalv. Jag visste det redan innan jag gjorde denna resa men nu har jag bestamt mig. Jag vill dela upplevelser med nagon annan. Dessutom ar det valdigt jobbigt att resa som ensam tjej. Jag kan inte bege mig till andra platser i landet pa egen hand. Antigua ar relativt saker stad gentemot andra delar i landet men det ar absolut INTE sakert. Jag ar dock otroligt tacksam for att jag kommit fram till detta, och det hade jag inte gjort om det inte vore for denna resa. Jag maste avsluta men jag vill bara saga -NJUT AV ERAT VADER!!! Har ar det vintertid och regnar hahah. For forsta gangen i mitt liv, log jag nar jag gick under regnet haromdagen, ENDAST for att jag hade ratt klader for regn, sa mamma annu en gang hade du ratt "det finns inget daligt vader bara daliga klader"! Min basta familj, mina underbara vanner och min stora karlek.. Jag saknar er och langtar efter er otroligt mycket, ni finns med mig genom hela resan och jag ar saaa tacksam for alla era ord och framfor allt erat stod!!!! NI AR BAST!

Kommentarer
Postat av: mella

ååh bella saknar dig jätte mycket!! jag skulle dock föredra att resa själv och umgås med mig själv, men alla är ju olika. men i vilket fall så tycker jag att du ska njuta av den tiden du har med dig själv just nu. för det finns så mycket du inte vet om dig själv än även fast du är vuxen :) puss bästa MISS U!!

2011-07-03 @ 20:09:41
Postat av: mum

ojojoj joo hm låter läskigt...med bussen...ja det är ibland tur att man inget har att handla med :)

Hoppas ni får jätte kul och får se en massa spännande saker på resan :) Ska bli kul att få höra sen.

Självklart beror det på kläderna om det är roligt att vara ute...hål i stövlarna när det regnar gör att man uppskattar att man har stövlar utan hål sen :D :D :D



Det är klart det är skönt att vara ensam ibland men när man är i ett främmande land med bara okända människor runt omkring är det klart att man ändå kan känna sej ensam... Du har nog rätt i att det är roligare att åka två eller flera helst eftersom man kan se "andra" sidor hos den man åker med som kan bli jobbiga också om man bara åker två... :P alla saker/situationer har flera sidor :) och lär gör vi så länge vi lever. <3 <3 <3 längtar så otroligt efter dej ska du veta och det visste jag innan du åkte...det behövde du inte bevisa för mej ;) älskar älskar älskar dej <3 <3 <3

2011-07-04 @ 22:32:04
Postat av: Anonym

Hej Bästaste =) vet du hur mycket jag skulle vilja vara där m. Dig och uppleva alla roliga, märkliga och konstiga saker med dig! Marielles inlägg var jätte fint =) Tänker på dig alltid Puss

2011-07-05 @ 09:35:53
Postat av: ems

Hej min allra finaste. Alltid lika kul att kika in här och läsa om dina äventyr och tankar. Jag förstår dig, och jag inte hade min fina dotter skulle jag DEFINITIVT följt med dig, no doubt about it. Men jag är med dig i hjärtat, every step of the way. Tänker på dig och saknar dig något enormt. Massa kärlek <3

2011-07-05 @ 10:20:31
URL: http://emstheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0